woensdag 16 september 2009

De tweede ronde...

Vandaag is het tijd voor de tweede chemokuur, oftewel nummer 1B. Gisteravond had ik het weer even zwaar, het is gewoon echt niet leuk om die chemo's te moeten doen, ook al doet het geen pijn ofzo, dus gisteren (tijdens de Champions League, sorry Alex ;-)) kwamen er toch een paar tranen. En ook vanmorgen in het ziekenhuis weer, maar dat lucht wel lekker op hoor! Vandaag krijg ik wederom hulp van Maritha, die het vooral aanmoedigt om het er allemaal even lekker uit te huilen, omdat het zich anders maar ophoopt allemaal.
Mijn bloedwaardes zijn goed dus ik hoef geen extra medicijnen te krijgen. De eerste ijsmuts wordt weer gebracht en ik ben er helemaal klaar voor met mijn lange onderbroek onder mijn spijkerbroek, wollen sokken en sloffen, hempje, tshirt, poloshirt, wollen trui, bodywarmer en deken, en nog een kruik en kersenpittenzak!! Mij krijgen ze niet klein haha!
Tijdens de kuur nog wat extra zoutoplossing door de chemo laten mengen zodat het minder pijn in mijn arm doet, en verder voor het grootste deel lekker zitten lezen in mijn Zweedse boek van Stieg Larsson: "Mannen die vrouwen haten". Wat een titel in deze tijden... Gaat gelukkig niet op voor mijn trouwe lieve man, die me weer zo lief bijstaat in het vervangen van ijsmutsen, halen van kopjes thee en bouillon, handje vasthouden tijdens mijn tranen en zetten van het infuus, etc. Dank je schat!!!

Na 2,5 uur is het deze keer voorbij, omdat de zakjes met chemo sneller leeglopen dan de vorige keer. Wel fijn, want ik moet weer plassen als een beer na al die zoutoplossing, thee en bouillon (en niet te vergeten -18 graden op mijn hoofd). Fijn om naar de wc te kunnen zonder de hele stellage met zakjes en slangetjes, want dat was vorige keer toch een gehannes.
Zuster Maritha vraagt mij of ik mijn haar al aan het verliezen ben, ik zeg van niet en zij verwacht daarom dat het ook niet zal gaan uitvallen, hoogstens een klein beetje. Nou ik hoop van harte dat ze gelijk heeft, want dat blijft toch nog steeds een van mijn grootste nachtmerries.

Anyway, we zijn weer klaar, hele uitzet aan warme spullen weer in de tas en we gaan even lekker lunchen in het restaurant bij Hagaparken. Voel me wel moe en futloos maar mag niet klagen, kan lekker met Xanthe spelen en Alex zorgt vandaag voor de poepluiers en het eten, wat een luxe :-). Ik ga even mijn (bijna dagelijkse) groentensapje maken (wortel, appel, bietjes en selderij, iig echt gezond en ook best wel lekker, zelfs Xanthe drinkt het).

Woensdag 30 september de volgende kuur, nummer 2A.......
2 down, 6 to go....



Xanthe aan
de groentensap

3 opmerkingen:

  1. Hi Kim,

    Ik heb er geen andere woorden voor. Knap hoe je je door het geheel heen slaat! Top!

    Groeten,

    Olivier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej Kim!

    Jag håller tummarna att du under omständigheterna mår ok även efter den här behandlingen. Jag tänker på dig och skickar ett par stora virutuella kramar!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Kimmie,
    Ben enorm trots op je.
    Lekker die groentesapjes, je moet er eens een keer een klein stukje gember door doen. Los van het lekkere, schijnt het een natuurlijke antibiotica te zijn, wie weet waar dat weer goed voor is!
    Liefs
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen