zaterdag 19 september 2009

Brrr nog meer naalden

Waarom ik met mijn naaldenangst voor een acupuncturist kies begrijp ik zelf eigenlijk ook niet, maar gistermiddag zat ik daar dan. In een klein 'winkeltje' te wachten op Peter, de acupuncturist. Het ruikt er verschrikkelijk. Later legt hij mij uit dat hij net een 'moksa therapie' heeft gedaan, jaha, dat is erg fijn als je zelf licht misselijk binnenkomt...

Hij begint met het stellen van allemaal vragen, welke ziektes ik heb gehad, het beschrijven van mijn leven, hoe de bevalling was toen ik werd geboren (jaja) en hoe ik me psychisch voel nadat ik te horen heb gekregen dat ik Hodgkin heb. Daarna bestudeert hij uitgebreid mijn tong, ogen, handen, oren en pols en trekt uit het geheel zijn conclusie. Mijn zwakke punt is mijn longen, daar blijkt ook het immuunsysteem te zitten volgens de Chinese geneeskunde en aangezien ik van jongs af aan problemen daarmee heb (bronchitis, keelontstekingen en nu een tumor) zie ik de rode draad wel. Ik krijg ongeveer 10 naalden op verschillende plekken in mijn lichaam en moet me ontspannen, terwijl hij me verschillende dingen van de Chinese geneeskunde mbt mij vertelt. Blijkbaar is mijn Yang meer vertegenwoordigt dan mijn Yin en dat betekent dat ik rust moet vinden en bewuster moet gaan ontspannen, ongeveer een halfuur per dag.
Fil:Yin yang.svg
Intussen lig ik op de behandelbank en vraag ik me af wanneer het voorbij is, want ik verveel me... Mmm misschien heeft hij wel een punt, met dat 'rust vinden'. Hij schrijft nog een aantal etenswaren voor de goed voor mij zijn; amandelen, peren, chinese kool, spinazi, aubergine, liefst allemaal gekookt eten.

De bedoeling van de acupunctuur is dat mijn lichaam wordt geholpen met begrijpen hoe de energie moet werken en dat mijn lichaam na een aantal behandelingen zelf de balans kan vinden. Ik ben benieuwd, volgende week ga ik weer.

Na de behandeling ben ik enorm relaxed, tegen het hangerige aan, ik heb geen puf meer in mijn lijf en ga om 21.00 uur naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten