maandag 10 augustus 2009

Naar de IVF kliniek, wie had dat gedacht

Inmiddels zijn Irma, Elmer en Eliane al een paar dagen bij ons. We hebben heerlijk weer en genieten volop van de Zweedse zomer. Wat een heerlijke dagen.

Op maandag 10 augustus hebben we een afspraak bij de IVF kliniek van Karolinska. De arts maakt ons duidelijk dat deze behandeling in principe niet voor ons bedoeld is, aangezien Xanthe op de natuurlijke manier verwekt is, maar dat ze voor ons een uitzondering maken en ons willen helpen. De kans bestaat namelijk dat ik onvruchtbaar word na de chemokuren en we willen in principe heel graag dat Xanthe in de toekomst nog een broertje of zusje krijgt. Dmv deze behandeling zullen er dan embryo's ingevoren worden die we dan eventueel later kunnen laten terugplaatsen.

Aangezien de onvruchtbaarheid na de chemo niet zeker is, moeten we de keuze maken of we dit traject in willen gaan. Een moeilijke beslissing omdat het inhoudt dat ik mezelf de komende twee weken injecties met hormonen zal moeten geven, waarna ze rijpe eitjes bij mij zullen weghalen en bevruchten. De embryo's die dan (hopelijk) ontstaan worden vervolgens ingevroren op -196 graden en minimaal 5 jaar bewaard.

Eigenlijk staat mijn hoofd helemaal niet naar dit traject, maar ik ben toch erg bang dat ik er spijt van krijg als ik het niet doe, mocht ik toch onvruchtbaar worden. Na veel wikken, wegen en raad van dezen en genen, besluiten we toch het traject te starten. As donderdag hebben we weer een afspraak bij de IVF kliniek. De chemokuren zullen direkt na dit traject starten.

Dit betekent wel dat we nog gezellig de eerste verjaardag van Xanthe kunnen vieren (wellicht wat beinvloed door de hormooninjecties die ik dan zal krijgen, maar iig niet misselijk van de chemo..)

Intussen blijven de kaartjes, bloemen en andere lieve dingen binnenstromen, zelfs mensen waar ik al een tijd geen contact meer mee heb, wensen me het beste toe, wat is iedereen toch lief!

4 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps is iets mis gegaan met plaatsen van m´n vorige reactie zie ik. :-)

    Goed dat je deze blog bent begonnen! Om zo van je af te schrijven en het met ons te delen. Zijn we weer iets dichterbij je en dat is fijn.

    Gaat het goed met Xanthe op de Dagis? vindt ze het leuk?

    We zien jullie gauw weer!

    XJuud

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is heeeeeel erg fijn dat je dit blog hebt gemaakt. Aan de ene kant wil je jou niet de hele tijd lastig vallen zodat je weer alles moet vertellen. Aan de andere kant ben je niet uit mijn gedachten en vraag je je de hele tijd af hoe het gaat, wat er precies door doctoren is gezegd en maak je je toch erge zorgen.

    Fijn ook dat je het vermogen hebt om ondanks deze K-situatie toch ook met humor en positieve instellingen je ervaringen deelt met ons.

    'Schone' zus - hou ja haaks - en liefs XXX Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Kim, wat een goed idee! Vond het fijn om alles te lezen. Heb toch dingen gemist omdat ik weg was.
    Zou jullie steeds willen bellen, maar wil je ook niet steeds lastig vallen, maar ben altijd bereikbaar voor jullie.
    Liefs en ik denk de hele dag aan jullie!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen