dinsdag 18 augustus 2009

Pruikenparade

Vandaag een spannende dag, want we moeten naar de pruikenwinkel. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat zijn, eigenlijk zie ik er best tegenop.

's Morgens het ziekenhuis gebeld met de vraag of ik die hoofdhuidkoeling kan krijgen tijdens de chemo's, de verpleegster gaat het uitzoeken. Na een tijdje belt ze me terug met het antwoord dat dit zeker mogelijk is (jehe!). Ik zal dan voor, tijdens en na de chemo een ijsmuts van -18 graden op mijn hoofd moeten dragen, die de bloedvaten in mijn hoofd zodanig vernauwd dat de chemokuur daar niet bij kan komen en dus de kans groot is dat ik geen haaruitval zal krijgen. Ik ben erg benieuwd; -18 graden lijkt me niet echt een feest, maar wie mooi wil zijn.....

's Middags naar de pruikenwinkel. Daar aangekomen krijgen we een apart kamertje en spreek ik met de verkoopster door wat ik in gedachten had. Ze komt terug met een aantal pruiken en ik begin ze te passen. Op zich is het best grappig, als de aanleiding niet zo enorm klote zou zijn.... Wat een ander gezicht kan je krijgen door de verschillende coupes en kleuren. De pruiken zijn erg mooi en ik denk niet dat je makkelijk ziet dat het een pruik is, ze zijn alleen wel veel mooier dan mijn eigen haar, dus daar zou je het wel aan kunnen zien. Een voordeel: nooit meer een 'bad hairday'.

De verkoopster heeft er nu een besteld in mijn 'eigen' kleur en heeft nog een andere apart gelegd en daar ga ik dan waarschijnlijk uit kiezen. Ik zal er zelfs 24 paar nepwimpers gratis bijkrijgen (een soort bonusactie ;-)). Daarna weer terug naar huis, ik ben eigenlijk een beetje down, ik wil nl eigenlijk helemaal geen pruik! Hopelijk is het ook niet nodig door die ijsmuts procedure, maar voor de zekerheid zal ik er toch een gaan bestellen.

1 opmerking:

  1. Hoi Kim,
    Je schrijft wel leuk, een smile op m´n gezicht hoe je je er met de nodige humor doorheen bijt.
    En wat een bijzonder verhaal van die ijsmuts, het is toch ongelofelijk als dat gaat werken. Nog nooit eerder gehoord. -18 graden en zelfs nog kouder hebben Seb en ik ook gevoeld, maar dan over ons hele lijf in Åre. :-) Goosebombs!
    Je zou zeggen een muts is toch tégen de kou?!

    Tot zaterdag! XJuud (buurvrouw) :-)

    BeantwoordenVerwijderen