maandag 5 oktober 2009

Vriendschap is als liefde zonder vleugels

Het weekend met de meiden gaat beginnen, wat heb ik hier naar uitgekeken! Geeske en ik stappen in de trein naar Maastricht en Gerke komt er in Eindhoven bij. Door wat miscommunicatie zit Han al in een eerdere trein, maar wacht op ons in de Poshoorn. We hebben elkaar allemaal al een tijdje niet gezien, maar zoals altijd maakt dat helemaal niets uit en beginnen we te kletsen alsof we elkaar nog steeds elke dag spreken. We eten 'unnesop' en bitterballen. Kim V komt iets later en door nog wat miscommunicatie zit Bar inmiddels in Cafe Sjiek, maar uiteindelijk zien we elkaar allemaal rond 20.00 uur op het OLVplein bij de Lanteern. Wat is deze vriendschap toch heerlijk, we beseffen ons dat het alweer 15 jaar geleden was dat we op de hotelschool begonnen en dat de tijd echt zo snel gaat, maar genieten vooral om weer even samen te zijn. Rond een uurtje of 23 gaan Gees en ik naar het hotel. Ik kán echt niet meer en val ik een diepe slaap tot 9.00 uur de volgende ochtend. Wat een luxe!

Op zaterdag gaan we met z'n allen de stad in, maar het is er echt enorm druk. Een aantal winkels in en uit, maar vervolgens toch maar snel naar de Dikke Dragonder om de club sandwich te bestellen, die in 15 jaar nog niet veranderd is. De eigenaar komt ons gedag zeggen en is ook verbaasd dat de tijd zo vliegt en vraagt nog een keer of het écht 15 geleden was dat wij hier een paar keer per week zaten....
's Middags aan de verse juice, koffie verkeerd en vervolgens prosecco met truffels en nog even naar het hotel om op te laden voor de avond. Een heerlijk 5 gangen diner staat ons te wachten bij Rozemarijn en we genieten op en top. Veel lachen en tranen en vooral veel diepe maar ook luchtige gesprekken en om 00.30 uur verlaten we voldaan het restaurant. Na het wijnarrangement zit stappen er (gelukkig :-)) niet meer in en we gaan met z'n allen terug naar het hotel.

De volgende ochtend nemen we vroeg de trein naar het noorden, waar ik op Schiphol word opgewacht door mijn vader en mijn moeder. Het is heerlijk om hen nog even te zien voordat ik weer naar Zweden terug vlieg. Ik ben het afgelopen weekend best emotioneel geweest en denk dat het komt omdat ik nu toch wat meer last krijg van verschillende ongemakken. Maar het lucht enorm op en ik ben eigenlijk blij dat ik die gevoelens gewoon kan laten zien...
Het was echt een fantastisch weekend waar ik nog veel aan terug zal denken, wat zijn die meiden toch allemaal enorme schatten!!

1 opmerking:

  1. Wat is toch heerlijk om te lezen dat je zulke fantastische vriendinnen hebt. Zoooooo blij dat je die vlucht hebt kunnen nemen en het niet hebt gemist, want juist nu lijkt het me zo fijn voor je om juist met de mensen te zijn waar je je thuis bij voelt en gewoon kunt zijn wie je bent, wat je voelt en zowel kunt huilen als lachen. Hou je taai kleine... xxx Mo

    BeantwoordenVerwijderen