dinsdag 27 oktober 2009

Doktersbezoek

Vandaag krijgen we de tussenstand te horen. Om 11.30 uur moeten we in het ziekenhuis zijn. Gisteren heb ik weer bloed laten prikken en vandaag zullen we de bloedwaardes en scan van vorige week doorspreken. Het voelt goed, want de 'blokkade' die ik steeds bij mijn longen voelde lijkt echt een stuk minder, hopelijk heeft dat met de tumor te maken. Daarnaast moet ik de arts ook meer in detail vragen hoe de rest van de behandeling er uit zal zien, wanneer begint de bestraling etc. Ik wil zo graag een vakantie boeken, eerst hoop ik met kerst naar NL te kunnen voor een paar weken na de laatste chemo (9 december) en daarnaast wil ik een lekkere zonvakantie boeken voor na de bestraling, naar Thailand ofzo, even lekker met z'n drietjes naar de zon en warmte als beloning en feestje dat het circus voorbij is, ohh wat kan ik daar naar uitkijken....

Net ook al weer gemediteerd, nog steeds echt niet makkelijk om nergens aan te denken, maar het is wel heerlijk rustgevend. Ik ben nu op dag 8 en heb er dus nog minstens 92 te gaan, haha.

De dokter heeft net verteld dat alles volgens plan verloopt, dat betekent dat de tumoren zijn verminderd, mijn bloedwaardes goed zijn en dat de behandeling verder zal gaan als gepland. In meer detail betekent het dat ik 9 december mijn laatste chemo heb en vanaf begin januari elke dag zal worden bestraald. De bestraling zelf zal elke dag maar een paar minuten zijn en zal 3,5 week duren, daarna krijg ik nog een scan maar is de verwachting dat ik kankervrij zal zijn, een mooi vooruitzicht. De bestraling zelf kan wel bijwerkingen geven, zoals een verminderde schildklierfunctie, groter risico op hart- en vaatziekten in de bestralingsregio, wellicht een tijdelijke irritatie in de slokdarm en gevoelige huid, maar omdat de bestraling zo lokaal is blijkt het minder grote impact op mijn lichaam te hebben dan chemo. Lijkt me best eng dat bestralen hoor, maar we zullen zien.

Dit betekent dus dat we met kerst naar NL kunnen en ik met Xanthe wellicht al eerder in december zal gaan. De zonvakantie moet wachten tot maart ivm mijn gevoelige huid na bestraling, maar ook dat is een leuk vooruitzicht..

Morgen weer naar het ziekenhuis voor de chemo, ik neem de film Mama Mia mee en hoop dat die me lekker kan afleiden tijdens de behandeling. Via Liselotte kan ik zelfs 6 dvdboxen van de serie 'Gooise Vrouwen' lenen voor de volgende behandelingen, ik zou bijna naar de chemo's uit gaan kijken ;-)

2 opmerkingen:

  1. Hoi Kim,
    Wat fijn dat de uitslagen en vooruitzichten zo goed zijn. Hopelijk is het snel maart!!! Na vandaag weer een chemo minder te gaan; hoop dat je afleiding hebt kunnen vinden in je film.
    Liefs,
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ´The winner takes it all´, vooral met dat motto verdergaan. :-)

    Liefs,
    Judith

    BeantwoordenVerwijderen