zondag 10 januari 2010

Heerlijk weekend

Het was weer een heerlijk weekend. Op zaterdag niet veel gedaan, maar voornamelijk in het huis bezig geweest en met Easter op het meer gelopen. Wat een pracht daarbuiten. Ze hebben een schaatsbaan geveegd op het ijs, maar we zijn er nog niet aan toe gekomen om te schaatsen. 's Avonds kwam Isabelle logeren en Xanthe vond het beregezellig.
Vandaag vroeg naar Resarö, naar Annika en Robert. Buiten op het ijs 'gefika-ed' (oftewel gelunched). Typisch Zweeds om met -11 graden buiten op het ijs een broodje te eten en warme chocolademelk te drinken, terwijl Xanthe en Ella (hun 1-jarige dochter) lagen te slapen in de wandelwagens op het ijs. Met goede kleding is het buiten eigenlijk prima uit te houden. Even een anekdote, maar vorig jaar hadden we ook een keer met hen in de winter afgesproken; ze hadden bedacht om worstjes te gaan grillen (buiten) bij een plaats aan de kust. Op zich een leuk idee, ware het niet dat het ook behoorlijk minus was, ik daar in mijn spijkerbroek en timberlands zat en zij daar helemaal waren ingepakt met warme skipakken etc. Ik was erg blij toen hun zoontje in zijn broek had geplast en we naar huis konden.... Maar vandaag was het wel een succes.
Daarna zijn Alex, Xanthe en ik gaan zwemmen (ja ik heb het helemaal te pakken hoor haha). Maar het was erg lachen in het pierebadje met glijbaan. Alex en ik hebben om de beurt baantjes gezwommen. Al met al een super dag. Ik voel me vol energie en hoop dat vol te houden de komende weken. Wellicht tegen beter weten in, maar nu geniet ik er van!.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten