dinsdag 5 januari 2010

Eerste bestraling zit erop

Net thuis van de eerste bestraling. Om 9.00 uur moet ik me melden in het ziekenhuis. Ik krijg nog wat informatie en dan mag ik gaan liggen op de behandeltafel. Eerst word ik weer vastgeklemd in mijn masker, ugh dat is toch wel vervelend. Ik moet me echt concentreren op mijn ademhaling om rustig te blijven en ik denk dan veel aan Xanthe en de grappige dingen die zij heeft gedaan. Dat helpt, focussen op iets anders. Dan worden er weer röntgenfoto's gemaakt, om te checken of ik helemaal goed lig en dan begint de bestraling. Een groot apparaat aan mijn hoofdeinde draait om me heen. Eerst bestraling van voor me, dan draait het apparaat verder zodat het vanaf mijn rug bestraalt en dan ook nog van 46 graden. Van de bestraling voel ik niets, alleen mijn masker begint te klemmen. Nu ik thuis ben merk ik toch wel dat het een beetje brandt in mijn hals en het drukt een beetje op mijn borst. Dus ik ben al braaf thee met honing aan het drinken om de keel een beetje te verzachten, wie weet helpt het..... (nog tips??)
Morgen geen bestraling omdat het in Zweden een vrije dag is. Dus donderdag de volgende sessie.
De zuster zei trouwens dat zwemmen niet zo goed is, aangezien mijn huid heel gevoelig wordt en het chloor dan kan gaan prikken. Gaat mijn goede voornemen ?!? Maar ik mag het wel doen als ik er zelf geen last van heb. We zullen zien....

4 opmerkingen:

  1. Lieve Kim, zat steeds aan je te denken en zag dat je al weer op je blog geschreven had. De kop is er af, wat zal ik blij voor je zijn als alles achter de rug is! Morgen een dagje vrij. Jammer dat zwemmen niet zo goed is.
    Liefs, Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kim,
    Als ik dat zo lees dan krijg ik het ook spaansbenauwd, met m´n claustrofobie zou ik echt gek worden, het zit tussen de oren maar toch...knap dat je dan je gedachte goed kan omzetten. Gelukkig ook dat het maar een paar minuten duurt al is het een hele onderneming elke dag. Ik bel je donderdag even over hoe je je voelt ivm vrijdag en zaterdag. Het zwemmen kunnen we wellicht beter overslaan. Houd je taai!
    XJudith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi lieve Kim,

    ik kreeg het ook helemaal benauwd toen ik je blog las. Weet wat het is om het benauwd te hebben, heb zelf namelijk hyoerventilatie gehad. Weet je wat misschien een oplossing is, weet niet of het gaat en of het mag, maar naar muziek luisteren kan misschien ook een afleiding zijn. Misshien heb je een Ipod of walkman (old school) en die kan je dan op je hoofd zetten en even naar wat muziek luisteren of een boek, tegenwoordig hebben ze van die voorleesboeken en niet alleen voor kinderen. Misschien een optie.
    Vind het echt heel vervelend voor je allemaal. Hoop dat je wat aan mijn tip hebt.
    Prettige avond en sterkte.
    Ellen de Jong

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lieve kim,

    inderdaad dit is het begin van het einde! eind deze maand ben je klaar. maar nog even flink bikkelen. klinkt weer erg heftig allemaal.wat je allemaal wel niet weer moet doorstaan. je doet het erg goed! knap van je. sterkte nog en ik denk aan je. xirma

    BeantwoordenVerwijderen