woensdag 13 januari 2010

Bestraling nummer 6

Vandaag was de zesde dag van de bestralingen. Dat betekent dat de sessies korter worden. In de eerste vijf sessies moesten er steeds röntgen foto's gemaakt worden om te zorgen dat er op de millimeter juist bestraald wordt. Dat hoeft nu niet meer omdat de machine nu helemaal op mij ingesteld is, waardoor de sessies max 10 minuten duren. Ook van het masker word ik niet meer claustrofobisch. Ik kan nu gaan liggen, masker op en machine aan. Een kleine overwinning van mezelf. Ik voel me ook nog steeds goed. Smeer na de bestraling mijn huid direct in en neem een keelsnoepje met speciale oliën om mijn keel en slokdarm te smeren. Dat smeren van creme moet dus echt ná de bestraling gebeuren, vertelde de dokter mij gisteren. Waarom? Omdat het anders is alsof je een stukje vlees braadt, zegt hij. Aha, bedankt, ik zie het gelijk voor me..... Achteraf smeren dus.... Nog 11 sessies te gaan. De dokter vertelde ook dat de meeste patienten de bestraling 'vakantie' vinden - vergeleken met de chemo. Daar ben ik het helemaal mee eens. Tot nu toe voel ik er niets van en kost het weinig tijd, anders dan dat ik elke dag even naar het ziekenhuis moet. Maar er zijn speciale parkeerplaatsen voor de deur, dus makkelijker kan niet.
Hopelijk gaat nu wel mijn haar snel groeien, want het is echt een dood bosje stro. Inmiddels begint mijn schaamhaar weer langzaam te groeien, maar op mijn hoofd zie ik nog geen stoppels verschijnen. Dus om de paar uur kijk ik in de spiegel of er al iets te zien is, wellicht dat het helpt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten