woensdag 11 november 2009

The Mask

Vandaag moeten we om 9.00 uur al in het ziekenhuis zijn. De voorbereidingen voor de bestraling moeten gedaan worden. Het is bij bestraling van belang dat je elke dag precies hetzelfde ligt, zodat de stralen van het apparaat precies op de juiste plek komen. Ik word in de juiste positie gelegd en krijg een tailormade kussen én masker, dat wordt daar dus ter plekke gemaakt. Dat kussen was een eitje, ze leggen een soort zak onder je hoofd, ze blazen lucht in het kussen en dan wordt het hard, precies in de vorm van mijn hoofd. Het masker is iets spannender. Er wordt een warme doek over mijn hoofd gelegd, dat wordt vastgemaakt aan klemmen achter mijn hoofd. En vervolgens drukken de zusters die doek in de vorm van mijn gezicht en wordt het langzaam hard. Je moet geen claustrofobie hebben.... Dus nu heb ik mijn eigen masker.... op zich best cool....
Maar als ik daar lig beginnen ook daar de tranen te stromen. Ik vind het gewoon best spannend allemaal en vraag me af waarom ik hier in hemelsnaam ook weer doorheen moet. Maar nadat alle lijnen en posities zijn uitgetekend mogen Alex en ik weer gaan. Alex krijgt nog even het vaccin tegen de varkensgriep, want dat hebben ze hier gelukkig nog wel beschikbaar en we kunnen terug naar het hoofdgebouw van het ziekenhuis. Klaar voor de 6e chemo.

Helaas zijn er 2 mensen bij de apotheek ziek, dus moet ik een uur extra wachten totdat de zakken met chemokuur klaar zijn. Dus maar weer een spelletje sudoku. Als Maritha me dan komt halen hoef ik niet eens te huilen, maar dat komt waarschijnlijk door de tranen in de bestralingskamer. Ik heb me erop verheugd om 'Gooise Vrouwen' te gaan kijken. Maritha prikt weer in een keer goed en is wederom mijn heldin. De kuur verloopt aardig, al word ik aan het einde wel erg misselijk. Dus ik krijg nog een extra pil, die helaas niet helemaal werkt want aan het einde moet ik toch overgeven. Maar de 6e kuur zit er nu op. Nog maar 2 te gaan!!!

3 opmerkingen:

  1. Kanjer die je bent! Nog even en het is voorbij!
    Groeten,

    Olivier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Kim, wat moet je toch veel meemaken. Wat zal ik blij voor je zijn als je de laatste twee kuren gehad hebt en lekker naar hier kunt komen.
    Laat die tranen af en toe maar lekker stromen, dat lucht op! Je bent dapper genoeg.
    Ik hoop dat je je nu weer beter voelt en slaap lekker vannacht!
    Liefs, Corry.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zweedse voetbalhooligan12 november 2009 om 08:54

    Vroeger had ik een tv-held: de man van 6 miljoen.....hij had super krachten en kon vooral heel hard rennen. Ik ben vergeten hoe hij aan deze super power is gekomen, maar jouw verhaal is overtuigend genoeg om straks als vrouw van 6 miljoen door het leven te gaan.

    http://www.kindertv.net/screenshots/albums/boeken/Man%20van%20Zes%20Miljoen/manvanzesmiljoenboek1.jpg

    BeantwoordenVerwijderen