woensdag 25 november 2009

Chemo nr 7, ook die zit er op....

Vanmorgen was ik echt superzenuwachtig en de tranen dienden zich al vroeg in de ochtend aan. Maar ja, een echte keus heb ik natuurlijk niet, dus weer op naar het ziekenhuis. Ik wist al dat Maritha er niet zou zijn, dus heb gelijk tegen de verpleger die mij zou helpen gezegd, dat ik iemand wilde die in een keer goed zou prikken omdat het gisteren allemaal zo'n drama was. Even de druk opvoeren voor deze jonge verlegen Zweed.... Hij bleef heel rustig, maar helaas lukte het hem toch niet om in een keer goed te prikken en het deed ook nog eens pijn. Maar de tweede poging was wel succesvol (waarom is dat toch, en lukt dat niet in een keer goed, zijn iedereens aderen anders en weet je na een keer prikken wat je moet verwachten waardoor het daarna wel goed gaat, hoe werkt dat?). Zoals gezegd, de tweede poging ging goed en voelde ik nauwelijks, dus ik was allang blij dat het infuus erin zat. Alex deed goed zijn best om mij af te leiden. We hebben namelijk gisteren een vakantie geboekt, holadieeee, in maart gaan we naar Thailand, twee weken genieten van zon, zee, strand en lekker eten.... Dus daar begon Alex over te praten bij het zetten van het infuus. Goede afleidingsmanouvre.
Tijdens de chemo heb ik "Alles is Liefde" zitten kijken, die ik van Kris heb gekregen. Wat een heerlijke feel-good film! Rond 13 uur mochten we weer naar huis. Wat een heerlijk vooruitzicht dat ik er nu nog maar 1 te gaan heb, die kom ik ook nog wel door.....

3 opmerkingen:

  1. OK schone zus - de eindsprint is ingezet, en je bent bijna bij de finish. Je hebt geen keus, I know, maar toch knap hoe je dat 'klusje' tot nu toe hebt geklaard. Nog één, dan lekker Nederland, de bestralingen... Thailand, en hopelijk wordt het leven voor jou & Alex dan weer eens gewoon normaal. Heerlijk toch als je zo klein bent als Xanthe, en nog niet alles hoeft te beseffen.

    We staan aan de finish-lijn om je binnen te vlaggen!!!

    Liefs Mo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hej Kim! Tack för senast! Och det var jättekul att se dig på jobbet igen! Vad härligt med semester, det låter fantastiskt. Glöm inte bort att vi ska boka in vår kväll på Mården. kram kram

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Lieve Kim! Fijn dat je nog maar één keertje hoeft te prikken en dat je zo vreselijk stoer bent. Evelijn heeft nog wel wat tips voor je aders om zich heeeeel slecht te verstoppen :-)
    We zijn nog steeds erg onder de indruk van alle verhalen maar gelukkig zijn de vooruitzichten om heel erg vrolijk van te worden. Hou je taai en dikke zoen uit Amstelveen, J&BenEvelijn

    BeantwoordenVerwijderen