donderdag 12 november 2009

Dipje

Vandaag valt het niet mee. Elke keer na de chemo is het toch weer een heel gevecht met mezelf. Voel ik me net weer beter worden, dient de nieuwe chemo zich weer aan. Elke keer weer die klap en weer terug naar af, en nu lijkt het zelfs iets meer dan terug naar af. Ik was al iets minder sterk voor de chemo en dat merk ik nu dan ook gelijk. Hopelijk kan ik de komende twee weken weer wat aansterken. Ik merk ook dat ik me een beetje terugtrek. Ik ben minder gezellig, doe minder en omdat ik even moet slapen voordat ik Xanthe 's middags van de creche ga halen, heb ik geen tijd om met iemand te gaan lunchen. Daardoor voel ik me toch af en toe een beetje eenzaam, zo alleen thuis. Waar ligt de balans tussen rust nemen en dingen doen omdat het gezellig is, en ik er mentaal beter van word? Het klinkt heel raar, maar ik kan me best voorstellen dat zieke mensen in een isolement terecht komen. Je wil wel, maar het kan gewoon niet altijd omdat je de puf er niet voor hebt, heel tegenstrijdig. En voor iedereen gaat het leven nu gewoon weer door. Het nieuwtje is er af en de dagelijkse beslommeringen eisen ieders tijd weer op. Helemaal niet raar natuurlijk, maar soms best moeilijk en zeker als je een dipje hebt..... Ik zal blij zijn als het allemaal voorbij is. Weer aansterken en gewoon aan het werk. Hopelijk gaat het morgen een stuk beter, dan heb ik met Evelien afgesproken om 's morgens koffie te gaan drinken in de stad, daar kijk ik enorm naar uit.

4 opmerkingen:

  1. Och Kim het is toch echt een beproeving waar jij doorheen moet. De afgelopen week met René was ook zo shit. Hij omschrijft dezelfde gevoelens als jij. Voel je je net iets beter en moet je daar weer naartoe om afgebroken te worden, met als doel beter te worden. Het is echt tegenstrijdig. Ik zal zo blij zijn als het 9 december is en voor jullie beiden in ieder geval die chemo voorbij is. Nog 2 en dan mag je naar Nederland. Veel liefs xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hi Kim,
    Op vrijdag ben ik vrij en dan denk ik altijd, zal ik Kim even bellen of gewoon even langsgaan, maar ik weet ook dat je moet rusten en al een druk programma hebt. Dan gun ik je gewoon die rust die je toch echt nu moet pakken! Over een paar weken wordt je even niet meer onderbroken als je je goed voelt en is het tijd voor bezinning in Nederland bij je familie en vrienden. Fijn om naar uit te kijken. Wellicht kunnen we dit weekend even bij ons of zo bijkletsen bij de openhaard. Vanavond het Annual dinner, we gaan je missen, maar we gaan je straks ook weer gezond en wel bij alle andere activiteiten erbij hebben. Dikke kus Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Kim,
    Balen dat het nu steeds zwaarder wordt. Helaas wel herkenbaar; mijn schoonzus vond ook de laatste chemo's erg zwaar.... gelukkig gaat het nu weer heel goed met haar en heeft zij erna haar energie weer steeds verder op kunnen bouwen; ik hoop voor jou hetzelfde! Sterkte! een een heleboel leuke en gezellige momenten gewenst!
    Liefs,
    Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Kim,

    Ik wens je eenheleboel zonnige winterdagen waarin je toch af en toe de puf kan vinden om een kopje koffie te doen met een vriendin en in het weekend lekker wat kan doen met de familie en evt. vrienden. De laatste loodjes zijn zwaar. Je weet het doel..het kost alleen wel verdomde veel energie, gevoel van eenzaamheid en tranen. Over een tijdje is de chemo voorbij en kan je beter aansterken. Je zal zien hoe snel je je weer iets beter voelt. Sterkte en veel plezierige momenten tot die tijd.

    Liselore

    BeantwoordenVerwijderen