dinsdag 24 november 2009

Haarstatus en prikfobie

De afgelopen dagen is het erg goed gegaan, wel fijn om weer te beseffen dat die tweede week na de chemo toch best goed is. Ik ben ook weer vrolijker (mede door alle lieve berichtjes van iedereen). Mijn haar is wel echt dunner aan het worden, al heb ik gelukkig (nog) geen kale plekken. Maar ik verlies het wel met kleine bosjes. Hopelijk heb ik genoeg op mijn hoofd om ook de twee laatste chemo's te doorstaan. Zou toch lullig zijn als het nu alsnog helemaal uitvalt.... Ik heb vandaag zelfs een voedingssupplement gekocht dat je haar sterker moet maken. Ze maakten er reclame voor op de radio en ik ben erin getrapt. We zullen zien of het werkt.....
Mijn wimpers zijn helaas wel echt aan het uitvallen, dus geen make-up meer voor mij. Ik wil er zo min mogelijk aanzitten en hopelijk blijven er dan nog een paar hangen. Maar daarom heb ik vandaag wel de pruikenwinkel gebeld. Die hadden destijds immers beloofd dat ik 24 paar nepwimpers gratis bij mijn pruik zou krijgen. Dus die worden nu opgestuurd. Ben benieuwd. Hopelijk zijn het niet van die enorme travestiet wimpers. En ik vraag me af of ik echt de moeite ga nemen om die dingen elke dag op te plakken, maar wellicht leuk voor de feestdagen....
Vandaag moest ik ook weer bloedprikken. Dat was een klein drama. De zuster kon in mijn linkerarm überhaupt geen ader vinden waar ze in kon prikken en toen ze in mijn rechterarm geprikt had wilde het bloed niet stromen. Dus de poging werd afgebroken en ze raadde me aan om het een andere keer te doen. De dokter vertelde daarna dat aders blijkbaar moeilijker prikbaar zijn naarmate er meer in geprikt is. Raar verhaal, maar je kan je voorstellen dat ik nu helemaal erg op zie tegen morgen. Maritha (de fantastische zuster) is er morgen niet en mijn aderen spelen verstoppertje. Misschien moet ik maar vragen of ik onder narcose mag voor 24 uur. Hoef ik de ellende niet mee te maken..... Wat zal ik blij zijn als het morgen weer achter de rug is.

2 opmerkingen:

  1. Lieve






    Lieve Kim, ik moet al weer de hele dag aan je denken en hoop zo dat het goed gaat met prikken.
    Ik zal voor je duimen!
    Gelukkig is het eind in zicht, maar de laatste loodjes wegen vast echt het zwaarst.
    Veel liefs en ik denk aan je! Corry.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Kim,

    Hoop dat het vandaag gaat lukken. Gisteren zelf onder narcose gegaan voor 1 uurtje en dat was helemaal prima. Ze moesten wel enorm op mijn arm tikken om een ader te vinden voor het infuus en toen dat niet helemaal lukte dan maar de arm even goed afknijpen. Nou was eindelijk gelukt. Hoop dat het vandaag wel lukt en dat ze zich enorm slecht verstopt hebben.

    Wens ik je veel plezier deze week. Lekker genieten van die 2e week. Wat betreft je wenkbrauwen, er zijn ook speciale make-up cursussen voor vrouwelijke patienten die chemo hebben/ krijgen. Zo krijg je tips wat je kan doen en wat je niet moet doen. Misschien hebben ze ook zoiets in Zweden? Kijk maar wat je doet. Hebben ze je ook van die glitter wimpers gestuurd als extra's voor de kerst dagen en/of oud en nieuw. :-)

    Groetjes uit Notting Hill Londen

    BeantwoordenVerwijderen