vrijdag 26 februari 2010

Yoga, meditatie en healing

Bij ons in het dorp is er niets afgezien van de 70 huizen, wat schapen en een varken. Maar we hebben wel een yogastudio. Net nieuw gebouwd op de 'blÄbÀrsbacken' oftewel de bosbessenheuvel. De naam alleen is al rustgevend nietwaar. Dus heb ik besloten om daar yoga te gaan volgen. Het is een andere yoga dan ik gewend ben. Ik deed altijd Ashtanga yoga, hetgeen best pittig is qua spiergebruik en strechoefeningen, maar in deze yogastudio wordt Kundaliniyoga gegeven. Een meer meditatie achtige yoga, met mantra's en zingen. Lekker zweverig, zeg maar. De eerste keer moest ik echt even wennen. Zitten ze daar met hun handen boven het hoofd te zwaaien en tegelijkertijd een onbegrijpbaar (indisch?) liedje te zingen. Maar nu bij de 3e les zing ik lekker mee, ook al heb ik nog steeds geen idee wat ik nu eigenlijk zing. Het is super vaag, maar het is wel heerlijk ontspannend en op loopafstand van ons huis (niet onbelangrijk). De lerares geeft ook healing/reiki behandelingen, dus ook daar ben ik mee begonnen. Met haar warme handen regelt ze de energiestromen in mijn lichaam. Enorm ontspannend en alleen al daarom heerlijk om te doen. Of het ook gaat helpen om mijn energie snel weer terug te krijgen moet ik nog afwachten, maar zo'n uurtje behandeling is in ieder geval heerlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten