zondag 21 februari 2010

Slapende eierstokken

Vrijdag was ik bij de gynaecoloog. Ivm mijn opvliegers wil ik zeker weten dat ik niet nu al in de overgang raak door de chemo's. We wisten vantevoren dat dat een van de bijwerkingen zou kunnen zijn en daarom hebben we destijds voor de zekerheid een spoed IVF traject gedaan en liggen er 3 embryoos voor ons 'op stok'. De gynaecoloog heeft een echo gedaan en zag dat mijn eierstokken 'slapen', waarschijnlijk door de chemo's. Volgens hem kon het wel minstens een jaar duren voordat mijn eierstokken weer 'wakker' zouden worden. Tot die tijd moet ik de pil met verschillende hormonen slikken om de evt bijwerkingen van de overgang tegen te gaan... En daarna maar hopen dat alles weer wakker wordt en normaal gaat werken. Vrijdag middag was ik wel even verdrietig. Ben ik zo goed door de hele behandelingen gekomen en dan is dit wellicht de nasleep. Aan de andere kant ben ik blij dat ik nog zo jong ben en nog een aantal jaar heb. Ik hoop vooral voor Xanthe dat zij een broertje of zusje zal krijgen in de toekomst, maar dat is voorloopig dus nog even niet aan de orde. 'Fingers crossed'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten