donderdag 4 februari 2010

Meer energie

Het gaat goed met me!
Ik merk dat ik meer energie heb dan de dagen hiervoor. Dat ik na mijn werk vandaag niet zo heel moe was, in tegenstelling tot gisteren: toen kwam ik met een bijna-migraine thuis. Maar het voelt dus goed vandaag. Liselotte, Boris en Merle kwamen vanmiddag langs op de koffie. Liselotte wees me op een vriend van haar waarbij nu ook Hodgkin is geconstateerd. Ik blijf het ongelofelijk vinden hoeveel mensen Hodgkin hebben. Maar dat komt waarschijnlijk doordat ik het zelf heb (gehad!!!). Beetje vergelijkbaar wellicht met als je zelf een nieuwe auto hebt, dat iedereen dan dezelfde auto lijkt te hebben. Maargoed, als ik weer zo'n blog lees, zit ik wel met tranen in mijn ogen, ben dus nog steeds lekker emotioneel.
Vandaag kwam ik een collega tegen waarvan zijn vrouw kanker heeft. Ik merkte aan mezelf dat ik het moeilijk vond om ernaar te vragen. Maar omdat ik het zelf zo erg vind dat vele collega's het proberen te negeren, heb ik toch doorgevraagd. Stond zelf met tranen in mijn ogen, maar was blij dat ik het gevraagd had, want hij vertelde veel en had dus blijkbaar ook die behoefte. Dat ga ik vaker doen, hoe moeilijk het misschien soms ook is, vooral NIET negeren!
Morgen alweer vrijdag, de eerste week zit er op. Volgende week blijf ik nog op 25% werken, dat bevalt me nu even prima.

1 opmerking:

  1. Hoi Kim

    Omdat ik op google Xanthe Merle intoetste (zo heet onze dochter zij is 5/8/9 geboren) kwam ik bij toeval op jouw site.
    Heftig hoor om jouw verhaal te lezen. Ook wel bijzonder dat jullie dochtertje ook Xanthe heet die naam komt toch niet zo vaak voor.
    Sterkte met werken, kan begrijpen dat het moeilijk voor je is weer.
    Groeten van Eline
    elinevanderkolk@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen